Rain
وین دایر

وین والتر دایر(Wayne Walter Dyer) در۱۰ مه، ۱۹۴۰ در شهر دترویت از توابع ایالت میشیگان،ایالات متحده به دنیا آمد. او یک عارف، روانکاو،  نویسنده و سخنران است. کتاب قلمرو اشتباهات شما(با عنوان “چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم؟” در ترجمه فارسی) در سال ۱۹۷۶ در حدود ۳۰ میلیون نسخه فروخت و جزو یکی از بالاترین فروش کتاب‌ها در تاریخ شد. دایر در سال ۱۹۸۷ به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد .

این شما و این جملات پر انرژی او برای آغاز یک روز تازه :

دنیا مانند پژواک اعمال و خواست های ماست. اگر به جهان بگویی: هم منو بده . دنیا مانند پژواکی که از کوه برمی گردد، به تو خواهد گفت: سهم منو بده . و تو در کشمکش با دنیا دچار جنگ اعصاب می شوی. اما اگر به دنیا بگویی: چه خدمتی برایتان انجام دهم؟ دنیا هم بتو خواهد گفت: چه خدمتی برایتان انجام دهم؟

 

نوشته شده توسط Ali جمعه 23 خرداد 1393برچسب:, () | |ادامه مطلب ...
اصول گاندی

10-  اصل طـــلایی گــاندی

نباید ایمان خود به بشریت را از دست بدهید. اگر چند قطره از آب اقیانوس آلوده شود کل اقیانوس آلوده نمی گردد.

فاصله بین آن چه انجام می دهیم و آن چه توانایی انجامش را داریم برای حل بیشتر مشکلات جهان کافی خواهد بود.

اگر آدم شوخ طبعی نبودم مدت ها پیش خودکشی کرده بودم.

ماهاتما گاندی نیازی به معرفی ندارد. همه مردی را که رهبری ملت هند برای استقلال از سلطه انگلیس در سال ۱۹۴۷ بر عهده داشت می شناسند .

پس بیایید به بررسی چند نکته از عقاید گاندی بپردازیم .

۱ - خودتان را تغییر دهید .

شما باید مظهر تغییری باشید که می خواهید در جهان ببینید .

به عنوان انسان بزرگ ترین دروغ ما در مورد توانایی مان در ساخت دوباره جهان نیست – این افسانه عصر اتم است- بلکه توانایی ما در ساخت مجدد خودمان است .

اگر خود را تغییر دهید جهان خود را نیز تغییر می دهید. اگر شیوه تفکرتان را تغییر دهید می توانید احساسات و اعمالتان را تغییر دهید و بنابراین جهان اطراف شما نیز تغییر می کند. نه تنها به این دلیل که اکنون شما اطرافتان را با فکر و احساسات تازه ای می نگرید بلکه به این دلیل که این تغییر می تواند به شما کمک کند تا دست به عمل بزنید به شیوه ای که قبلاً فکر آن را نمی کردید- یا حتی در مورد آن فکر هم کرده بودید- ولی غرق در الگوهای فکری قدیمی خود بودید .

و مشکلی که با تغییر جهان بیرونی بدون تغییر خودتان با آن مواجه می شوید این است که وقتی به تغییری که شدیداً در پی آن بودید می رسید شما هم چنان خود شما هستید. شما هم چنان کاستی ها، خشم، منفی بافی ، گرایش به تخریب خود و غیره را با خود به همراه دارید .

و بنابراین در این موقعیت جدید شما آن چه را که در آرزوی آن بودید نخواهید یافت زیرا ذهن شما هنوز انباشته از چیزهای منفیاست. و اگر تغییر بیشتری ایجاد کنید بدون این که کمی بینش نسبت به آن داشته باشید و از خود قبلی تان فاصله گرفته باشید ممکن است این حس بیشتر و قوی تر باشد. از آن جایی که خود قبلی شما علاقه به تفکیک چیزها، یافتن دشمنان و جدایی دارد ممکن است برای ایجاد مشکلات بیشتر شروع به تلاش کند و زندگی و دنیای شما را دچار کشمکش کند .

نوشته شده توسط Ali جمعه 16 خرداد 1393برچسب:, () | |ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد